Tillagd i varukorgen
Fortsätt handla
Gå till kassan

Vanliga frågor

Beställning i webbutiken

Kan jag som privatperson handla av er?

Svar: Ja, det går bra. Observera dock att vi skickar större försändelser med Företagspaket, vilket innebär att du som privatperson kommer att få en avi på posten för att hämta ut ditt paket på närmaste utlämningsställe. Detta innebär att det i vissa fall tar en dag extra med leveransen.

Kan jag ändra en redan lagd order?

Svar: Ja, det kan du göra om du hör av dig till oss direkt efter lagd order. Vår orderhantering är så pass snabb att efter några minuter kan ordern ha hunnit packas och registreras i vårt transportsystem. Därefter är det för sent att ändra något i en order.

Visas priserna med eller utan moms?

Svar: Priserna visas exklusive moms. Vill du se priset inklusive moms kan du längst upp till höger på sidan över varukorgen ändra detta.

Vad innebär lagerstatusen "tillfälligt slut"?

Svar: Statusen innebär att vi just nu inte har varan på vårt lager. Leveranstiden kan vara allt från några dagar upp till ett par månader, beroende på produkt. Kontakta oss för mer information om enskilda artiklar.

Har ni fler dimensioner än de som finns i webbutiken?

Svar: Hela vårt produktsortiment finns i webbutiken. Eventuellt kan vi ta hem storlekar utöver det. Kontakta oss om det är något speciellt du letar efter.

Vad händer efter att jag lagt min order?

Svar: Inom några minuter får du automatiskt ett webborderkvitto skickat till din registrerade e-postadress. När beställningen expedierats av vår ordermottagare skickas en orderbekräftelse per e-post där information om eventuella restnoteringar finns med. Slutligen skickas ett nytt e-postmeddelande när beställningen är packad och redo att levereras ut från vårt lager.

Hur beställer jag sågblad?

Svar: Du väljer den tanddelning, bredd och tjocklek du letar efter. Därefter skriver du i den längden du vill ha. Vill du ha flera sågblad i samma längd kan du ändra antal bredvid köpknappen. Svetstillägget är numera inbakat i priset.  

Inloggning och Mina sidor

Har jag en webbinloggning hos er?

Svar: För att ta reda på om du har inloggningsuppgifter till vår webbutik, klicka här »

Jag kan inte logga in.

Svar: För att få dina inloggningsuppgifter skickade till dig, klicka här » . Om det fortfarande inte går att logga in, kontakta oss på 036‑39 60 60, info@smaskin.se eller på chatten.

Hur ändrar jag mina adressuppgifter?

Svar: Logga in och klicka på Mina sidor överst på sidan för att redigera dina kunduppgifter.

Frakt och leverans

Vilka fraktsätt kan jag välja på?

Svar: Förutom våra fraktklasser (som är förvalda beroende på produktens storlek och vikt), kan du även välja på att skicka med eget fraktavtal eller hämta dina varor hos oss i vår butik.

Vad kostar frakten?

Svar: Frakten kostar 150 kr ex. moms för brev och paket upp till 35 kg. För varor som skickas på pall kostar frakten 850 kr ex. moms. Varje order belastas endast med en fraktkostnad, även om ordern skulle komma att dellevereras (exempelvis vid restorder eller vid leverans direkt från leverantör). Fraktkostnaden är densamma även om beställda varor skickas med flera paket eller på flera pallar.

Levererar ni till privatpersoner?

Svar: Ja, det gör vi. Observera dock att vi skickar större försändelser med Företagspaket, vilket innebär att du som privatperson kommer att få en avi på posten för att hämta ut ditt paket på närmaste utlämningsställe. Detta innebär att det normalt sett tar en dag extra med leveransen.

När skickas min order?

Svar: Normalt skickas lagerförda varor samma vardag om vi får din order före kl. 15.00. Varorna är då vanligtvis, med undantag för vissa postnummer, hos dig senast kl. 16.00 nästkommande vardag.

Kan jag skicka till en annan adress än min fakturaadress?

Svar: Ja, det kan du. Det går att ha hur många leveransadresser som helst, vilka du hittar samt kan ändra på Mina sidor. En ny leveransadress registreras vid ordertillfället i kassan.

När skickas mina restnoterade artiklar?

Svar: Restnoterade artiklar samlevereras när allt finns hemma, såvida inget annat avtalats. Restorder under 100 kr expedieras inte utan kundens uttryckliga önskemål och belastas då med fraktkostnad.

Vad gör jag om paketet är skadat vid leverans?

Svar: Eventuell transportskada skall omgående anmälas till chauffören alternativt det fraktbolag som anlitats, vilka ansvarar för transporten.

Betalning

Får vem som helst handla på faktura?

Svar: Ja, efter sedvanlig kreditprövning. Nystartade företag betalar i förskott.

Vilka betalningsalternativ finns?

Svar: Du kan välja att betala med 30 dagars pdf- eller pappersfaktura, betala med kort, med förskottsfaktura eller betala i vår butik i Huskvarna.

När får jag min faktura?

Svar: Fakturan skickas först efter att din beställning har lämnat vårt lager.

Retur och reklamation

Hur returnerar eller reklamerar jag en vara?

Svar: För att returnera eller reklamera en vara fyller du i vårt retur- och reklamationsformulär. Därefter kontaktar vi dig med instruktioner för hur du ska gå till väga. Fomuläret hittar du på den här sidan »

Vanliga frågor

Beställning i butiken

Kan jag som privatperson handla av er?

Svar: Ja, det går bra. Observera dock att vi skickar större försändelser med Företagspaket, vilket innebär att du som privatperson kommer att få en avi på posten för att hämta ut ditt paket på närmaste utlämningsställe. Detta innebär att det i vissa fall tar en dag extra med leveransen.

Kan jag ändra en redan lagd order?

Svar: Ja, det kan du göra om du hör av dig till oss direkt efter lagd order. Vår orderhantering är så pass snabb att efter några minuter kan ordern ha hunnit packas och registreras i vårt transportsystem. Därefter är det för sent att ändra något i en order.

Visas priserna med eller utan moms?

Svar: Priserna visas exklusive moms. Vill du se priset inklusive moms kan du längst upp till höger på sidan över varukorgen ändra detta.

Vad innebär lagerstatusen "tillfälligt slut"?

Svar: Statusen innebär att vi just nu inte har varan på vårt lager. Leveranstiden kan vara allt från några dagar upp till ett par månader, beroende på produkt. Kontakta oss för mer information om enskilda artiklar.

Har ni fler dimensioner än de som finns i webbutiken?

Svar: Hela vårt produktsortiment finns i webbutiken. Eventuellt kan vi ta hem storlekar utöver det. Kontakta oss om det är något speciellt du letar efter.

Vad händer efter att jag lagt min order?

Svar: Inom några minuter får du automatiskt ett webborderkvitto skickat till din registrerade e-postadress. När beställningen expedierats av vår ordermottagare skickas en orderbekräftelse per e-post där information om eventuella restnoteringar finns med. Slutligen skickas ett nytt e-postmeddelande när beställningen är packad och redo att levereras ut från vårt lager.

Hur beställer jag sågblad?

Svar: Du väljer den tanddelning, bredd och tjocklek du letar efter. Därefter skriver du i den längden du vill ha. Vill du ha flera sågblad i samma längd kan du ändra antal bredvid köpknappen. Svetstillägget är numera inbakat i priset.  

Inloggning och mina sidor

Har jag en webbinloggning hos er?

Svar: För att ta reda på om du har inloggningsuppgifter till vår webbutik, klicka här »

Jag kan inte logga in.

Svar: För att få dina inloggningsuppgifter skickade till dig, klicka här » . Om det fortfarande inte går att logga in, kontakta oss på 036‑39 60 60, info@smaskin.se eller på chatten.

Hur ändrar jag mina adressuppgifter?

Svar: Logga in och klicka på Mina sidor överst på sidan för att redigera dina kunduppgifter.

Frakt och leverans

Vilka fraktsätt kan jag välja på?

Svar: Förutom våra fraktklasser (som är förvalda beroende på produktens storlek och vikt), kan du även välja på att skicka med eget fraktavtal eller hämta dina varor hos oss i vår butik.

Vad kostar frakten?

Svar: Frakten kostar 150 kr ex. moms för brev och paket upp till 35 kg. För varor som skickas på pall kostar frakten 850 kr ex. moms. Varje order belastas endast med en fraktkostnad, även om ordern skulle komma att dellevereras (exempelvis vid restorder eller vid leverans direkt från leverantör). Fraktkostnaden är densamma även om beställda varor skickas med flera paket eller på flera pallar.

Levererar ni till privatpersoner?

Svar: Ja, det gör vi. Observera dock att vi skickar större försändelser med Företagspaket, vilket innebär att du som privatperson kommer att få en avi på posten för att hämta ut ditt paket på närmaste utlämningsställe. Detta innebär att det normalt sett tar en dag extra med leveransen.

När skickas min order?

Svar: Normalt skickas lagerförda varor samma vardag om vi får din order före kl. 15.00. Varorna är då vanligtvis, med undantag för vissa postnummer, hos dig senast kl. 16.00 nästkommande vardag.

Kan jag skicka till en annan adress än min fakturaadress?

Svar: Ja, det kan du. Det går att ha hur många leveransadresser som helst, vilka du hittar samt kan ändra på Mina sidor. En ny leveransadress registreras vid ordertillfället i kassan.

När skickas mina restnoterade artiklar?

Svar: Restnoterade artiklar samlevereras när allt finns hemma, såvida inget annat avtalats. Restorder under 100 kr expedieras inte utan kundens uttryckliga önskemål och belastas då med fraktkostnad.

Vad gör jag om paketet är skadat vid leverans?

Svar: Eventuell transportskada skall omgående anmälas till chauffören alternativt det fraktbolag som anlitats, vilka ansvarar för transporten.

Betalning

Får vem som helst handla på faktura?

Svar: Ja, efter sedvanlig kreditprövning. Nystartade företag betalar i förskott.

Vilka betalningsalternativ finns?

Svar: Du kan välja att betala med 30 dagars pdf- eller pappersfaktura, betala med kort, med förskottsfaktura eller betala i vår butik i Huskvarna.

När får jag min faktura?

Svar: Fakturan skickas först efter att din beställning har lämnat vårt lager.

Retur och reklamation

Hur returnerar eller reklamerar jag en vara?

Svar: För att returnera eller reklamera en vara fyller du i vårt retur- och reklamationsformulär. Därefter kontaktar vi dig med instruktioner för hur du ska gå till väga. Fomuläret hittar du på den här sidan »